Alan Yeterlilikleri

Alan Yeterlilikleri

Küçült Yazı Tipi Büyüt

1- Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.

2- Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.

3- Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.

4- Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.

5- Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.

6- Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

7- Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.

8- Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.

9- Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler.

10- Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.

11- Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.

12- Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.

13- Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.

14- Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir.

15- Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.

16- Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

17- Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır.

18- Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve  ekip üyesi olarak sorumluluk alır.

19- Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir.

20- Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır.

21- Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.

22- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.

23- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.

24- Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.

25- Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.

26- Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar.

27- Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır.

28- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.

29- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

30- Kendini bir birey olarak tanır, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.

31- Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.

32- Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır.

33- Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

34- Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.