1- Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
2- Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
3- Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
4- Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
5- Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
6- Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7- Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.
8- Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
9- Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler.
10- Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
11- Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
12- Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
13- Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
14- Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir.
15- Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
16- Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
17- Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır.
18- Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
19- Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir.
20- Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır.
21- Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
22- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
23- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
24- Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
25- Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
26- Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar.
27- Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır.
28- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
29- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
30- Kendini bir birey olarak tanır, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
31- Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
32- Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır.
33- Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
34- Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.