Program Yeterlilikleri (Çıktıları)

Program Yeterlilikleri (Çıktıları)

Küçült Yazı Tipi Büyüt

Bu programın başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

  1. alanıyla ilgili olarak yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur.
  2. yan alanlarıyla (Fen Bilgisi, Fizik, vb.) ilgili yeterli derecede alan bilgisine sahip olur.
  3. öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur.
  4. alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
  5. bilgi ve iletişim teknolojilerini Matematik öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
  6. ilköğretim ikinci kademedeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir.
  7. Türk Eğitim Sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
  8. Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.
  9. bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve sınıf içi uygulamalarında kullanır.
  10. Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır.
  11. disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve dersini farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde tarih, coğrafya, vatandaşlık, çevre, teknoloji, vb. gibi alanlarda genel kültüre sahip olur.
  12. Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle ve meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
  13. özel ilgiye ve eğitime ihtiyaç duyan öğrencilerle ilgili gerekli bilgi, becerilere sahip olur ve kullanır.
  14. çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
  15. matematik öğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur.
  16. öğrencileri ve meslektaşları ile iyi bir iletişim kurabilir.
  17. matematiksel iletişim, problem çözme, akıl yürütme ve ilişkilendirme becerilerine sahip olur.
  18. matematik alan bilgisini eğitim-öğretim sürecinde etkili kullanabilir.
  19. matematiği farklı disiplinlerle ilişkilendirebilir.
  20. matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
  21. yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
  22. bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır.
  23. kendi öz değerlendirmesini yapabilir.
  24. öğrenmeyi öğrenir.
  25. milli kültüre ve evrensel değerlere saygı duyar.
  26. sosyal ve kültürel etkinliklere katılır