Bu programın başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
- alanıyla ilgili olarak yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur.
- yan alanlarıyla (Fen Bilgisi, Fizik, vb.) ilgili yeterli derecede alan bilgisine sahip olur.
- öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur.
- alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
- bilgi ve iletişim teknolojilerini Matematik öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
- ilköğretim ikinci kademedeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir.
- Türk Eğitim Sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
- Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.
- bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve sınıf içi uygulamalarında kullanır.
- Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır.
- disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve dersini farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde tarih, coğrafya, vatandaşlık, çevre, teknoloji, vb. gibi alanlarda genel kültüre sahip olur.
- Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle ve meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
- özel ilgiye ve eğitime ihtiyaç duyan öğrencilerle ilgili gerekli bilgi, becerilere sahip olur ve kullanır.
- çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
- matematik öğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olur.
- öğrencileri ve meslektaşları ile iyi bir iletişim kurabilir.
- matematiksel iletişim, problem çözme, akıl yürütme ve ilişkilendirme becerilerine sahip olur.
- matematik alan bilgisini eğitim-öğretim sürecinde etkili kullanabilir.
- matematiği farklı disiplinlerle ilişkilendirebilir.
- matematiğin doğası ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
- yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
- bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır.
- kendi öz değerlendirmesini yapabilir.
- öğrenmeyi öğrenir.
- milli kültüre ve evrensel değerlere saygı duyar.
- sosyal ve kültürel etkinliklere katılır